پلاگین اکتان برای موتور رندر سینما 4 دی

 با معرفی این سایت متوجه خواهید شد که خودتان با بررسی آثار مختلف میبینید که طراحان چطور این پلاگین را در جریان طراحی خود بکار می‌گیرند و پروژه‌ های با کیفیت بالا در سطح استاندارد صنعت ارائه می‌دهند.

این سایت با ارائه این خدمات بهترین کیفیت را در اختیار شما می گذارند. این ابزار برای توسعه‌ی قابلیت های رندر در نرم افزار Cinema 4D است و با آن می‌توانید در محیط این نرم افزار از موتور رندر اکتان که مبتنی بر پردازنده گرافیک GPU هست استفاده کنید.

پلاگین اکتان برای موتور رندر سینما 4 دی

مزایای رندر اکتان:
– گرفتن خروجی فرا طبیعی راحت
–  سرعت بالای IPR
– قابلیت های پنجره IPR
– سرعت رندرینگ
– تنظیمات ساده
–  شخصی سازی متریال بر اساس انیترفیس Node بیس
–  ابزار هایی برای Scatter
– قابلیت Tri-Planer Mapping

معایب رندراکتان:

– محدود شده با مموری خود کارت گرافیک ( فقط به اندازه ظرفیت مموری کارت گرافیک توان داره)
– ثبات
– مقیاس پذیری
– نبود شخصی سازی در AOVs
– نداشتن گروه بندی منابع نور
– آپدیت های دیر به دیر
– محدودیت در مپ و متریال
– لایه بندی متریال خیلی سنگینه (سخته)
– پشتیبانی ضعیف از نود های نویز خود C4D
– پشتیبانی ضعیف از  Cloud Rendering

رندر اکتان

افکت های Octane

اکتان رندر به عنوان اولین موتور رندرینگ unbiased جهان شناخته می شود که فرایند محاسبات خود را بروی GPU  انجام می داد. در حقیقت این موتور اولین موتور GPU Based Rendering جهان است که به صورت کاملا فیزیکی صحنه های شما را رندر میکند. Octane Render توسط شرکت OTOY در حال توسعه است و چند سالی است که در این زمینه بی‌نظیر عمل کرده است. اگر در بین موتورهای GPU Based رندرینگ بررسی کوتاهی بکنیم، شاید نزدیک ترین موتور از نظر توانایی و کیفیت به اکتان رندر، فقط Redshift 3D باشد. بقیه موتورهای این نسل با فاصله بسیار زیاد از این دو موتور قرار دارند و تقریبا در رقابت اصلی حاضر نیستند.

ادامه مطلب
آموزش دانلود و نصب پلاگین YQARCH برای اتوکد

رندر اکتان

اکتان رندر بر خلاف برخی موتورهای رندرینگ گرافیکی، به خوبی افکت های حجمی را رندر میکند. Volumetric Rendering در این موتور به صورت کامل توانایی رندر ابرها، دود، آتش و مه با چگالی های متفاوت و احجام محدود کننده متفاوت را دارد.

هر چقدر که یک موتور رندرینگ قدرتمند باشد، مهمترین مولفه آن بعد از کیفیت، سرعت رندرینگ آن خواهد بود. این موضوع در صحنه های پیچیده و با مدلهای بسیار زیاد، از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای همین است که از بسیاری از موتورهای رندرینگ جهان نمیتوان در پروژه های بزرگ استفاده کرد. طیف زیادی از موتورهای رندرینگ جهان، بیشتر برای پروژه های شخصی و یا متوسط قابل استفاده هستند و از آنها نمی‌توان در رندرینگ های حجیم و سینمایی استفاده کرد.

رندر اکتان
OctaneRender در این زمینه، به هوش مصنوعی متوسل شده است تا قابلیت هایی را به موتور خود اضافه کند که بتواند در رندرینگ پروژه های پیچیده به کمک کاربران بیاید.

سایت سی جی تری دی اس با تولید و طراحی و فروش توسط گرافیست های حرفه‌ای در حیطه ی گرافیک و پوستر و … پیشتاز شده است.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...