تاثیر رنگ ها بر طرح های سه بعدی

همانطور که همه شما در خصوص تاثیر رنگ ها بر طرح های سه بعدی می دانید، چه حین تولید چه بعد از اتمام طراحی گرافیکی نباید انتخاب رنگ به حالت تصادفی باشد. رنگ های مورد استفاده در طرح های سه بعدی باید از قبل مشخص شده باشد وگرنه این روند می تواند زمان زیادی را به طول بینجامد. زیرا تعیین رنگ ها باید فراتر از سلیقه شخصی انجام شود.

برای تهیه بهترین طرح های سه بعدی آماده با رنگ های متناسب و هارمونی عالی می توانید از برند سی جی 3 دی اس استفاده نمایید.

سازگاری یکی از اصول کلیدی طرح های سه بعدی است. از این رو رنگ هایی که برای پس زمینه، عنوان و متن، انواع شکل و طرح ها استفاده می کنید باید مورد جلب توجه و هماهنگ با یکدیگر باشد.

در این مقاله به موضوع نحوه ی اثر گذاری رنگ ها بر طرح های سه بعدی می پردازیم و اطلاعات بیشتری در مورد معانی کلی رنگ ها در طرح های سه بعدی ارائه دهیم.

روانشناسی رنگ در طراحی سه بعدی

علاوه بر جنبه روانشناختی رنگ ها در طرح های سه بعدی، شخصی که طرح را تهیه می کند باید به تفهیم آسان طرح و هماهنگی رنگ های به کار رفته در پس زمینه، گرافیک و محتوا نیز توجه داشته باشد. ویژگی های برخی از رنگ ها در طرح های سه بعدی زیر آورده شده است.

تاثیر رنگ سفید بر طراحی سه بعدی

رنگ سفید اساساً حاوی همه رنگ ها است. در بسیاری از فرهنگ ها، رنگ سفید تمیزی و خلوص را تداعی می کند. رنگ سفید در فضای سه بعدی احساس وسعت می دهد؛ برای استفاده در طراحی فضاهای باریک و کوچک بسیار مناسب است. علاوه بر این، استفاده از آن در مکان هایی با منبع نور کمتر روشی است که هم از نظر بصری و هم از نظر صرفه جویی در مصرف رنگ های دیگر کار می کند.

تاثیر رنگ سفید بر طراحی سه بعدی

تاثیر رنگ سفید بر طراحی سه بعدی

تاثیر رنگ سیاه در طرح های سه بعدی

از نظر تئوری، رنگی به نام سیاه وجود ندارد، هرگز وجود نداشته است، زیرا سطوحی که هیچ نوری روی آن منعکس نمی شود سیاه هستند. شخصاً رنگ مشکی که همیشه ترجیح من است معمولاً با تنهایی، اضطراب، غم و ناراحتی همراه است. با این حال، به شما این امکان را می دهد که در ترکیب با رنگ های مختلف به نتایج بسیار موثری برسید تا کنتراست ایجاد کنید. نحوه استفاده ی این رنگ می تواند معنای این رنگ را تغییر دهد. برای مثال در طرح های آماده ی برند معتبر سی جی 3 دی اس از رنگ مشکی به عنوان رنگ غالب برای الگوهای سه بعدی اثرهای هنری استفاده می شود. موارد از رنگ سیاه برای پس زمینه استفاده می شود.

ادامه مطلب
موتور رندر Maxwell

رنگ قرمز در طرح های سه بعدی

گرم ترین رنگ از همه رنگ هاست که نمایانگر همه چیزهای خشن و قدرتمند است. همه احساسات یادآور رنگ قرمز هستند، مانند گرما و آتش، سرعت و طعم، خون و هیجان، رقابت و حمله.

به عنوان رنگی که جوانی را تداعی می کند، بیانگر پویایی و تحرک است، با پدیده هایی مانند عزم، استقامت و شادی نیز یاد می شود. همیشه در بیان قدرت و اراده از تاریخ استفاده شده است. با توجه به این ویژگی ها می تواند برای استفاده در طرح هایی با تاثیر شدید مناسب باشد. رنگ قرمز یک انتخاب مکرر برای طراحی محصولات مرتبط با کودکان و جوان بیشتر استفاده می شود.

این گزینه، طرح های بسیار خوبی را ارائه می دهد، به خصوص هنگامی که با رنگ های خنثی دیگر استفاده می شود، اما با سبز، آبی و بنفش به خوبی کار نمی کند.

تاثیر رنگ زرد بر طرح های سه بعدی

زرد نشان دهنده بهره وری، تولید و شادی ، ایده آل گرایی و تخیل است. این یک رنگ پس زمینه خوب است که هنگام استفاده با رنگ های متضاد به راحتی قابل خواندن است.

در زمینه ی درک تاثیر رنگ ها بر طرح های سه بعدی، رنگ زرد نشان دهنده ی منبع نور است.

اگر چه زرد، روشن ترین رنگ در نمودار رنگ، برای طراحی های ساختمان مناسب است، اما وقتی با رنگ سبز ترکیب شود، حالت رنگ سردتری ایجاد می کند. زرد رنگی است که جسارت را افزایش می دهد و ذهن را به کار تحریک می کند. بدین جهت از این رنگ بیشتر برای طراحی سه بعدی در انیمیشن ها استفاده می شود.

رنگ آبی برای طراحی 3d

یکی از رنگ هایی است که هر لحظه در زندگی روزمره با آن مواجه می شویم. ، رنگ آبی است. با ویژگی تداعی مفاهیم صلح، آزادی و ابدیت، ساختار پایدار آن امکان استفاده از آن را در پس زمینه در بسیاری از طرح های سه بعدی فراهم می کند. علاوه بر افزودن طبیعی بودن، رنگی است که آرامش را در طراحی ایجاد می کند.

ادامه مطلب
طراحی سه بعدی در معماری جهان و اسلام

در حالی که رنگ های تیره می توانند ناراحت کننده باشند، رنگ های روشن می توانند حس تنهایی را برای افراد در محیط هایی که در آن استفاده می شوند، تداعی کنند، شبیه به یخ و سرما.

این رنگ به خوبی در شکل های سه بعدی با رنگ های پاستلی و “سرد” (مانند سایه های سبز) هماهنگ می شود. با رنگ های خاکی و رنگ های خنثی مانند خاکستری و بژ هماهنگی کامل دارد. اما در استفاده از رنگ های نارنجی و آبی با هم باید دقت کرد، زیرا این دو در مقابل هم قرار دارند و در صورت استفاده با هم می توانند تاثیر بدی داشته باشند.

رنگ آبی برای طراحی 3d

رنگ آبی برای طراحی 3d

معنای رنگ سبز در طراحی سه بعدی

سبز یکی از رنگ های اصلی طبیعت است. جوانی، نوآوری، نشاط و امید را تداعی می کند و همچنین با آرامش، ساختار دلگرم، اعتماد به نفس و راحتی هماهنگ است. همچنین گفته می شود که سخاوت، هماهنگی و به اشتراک گذاری را ترویج می کند. به همین دلیل رنگ سبز در کارهای طراحی های گرافیکی برخی موسسات و طرح های انیمیشن در سایت سی جی 3 دی اس ارجحیت دارد.

این رنگ که برای بهره وری مفید است در طراحی سه بعدی لوازم آشپزخانه ها، ورودی ساختمان ها و موسسات بهداشتی استفاده می شود. هنگام استفاده از آن با رنگ قرمز باید احتیاط کرد. زیرا رنگ های متضاد هستند و خوانایی را به خصوص برای افراد کوررنگ تقریباً غیرممکن می کنند.

طراحی سه بعدی با رنگ نارنجی

نارنجی با ساختار برون گرا، پویا، چشمگیر، هیجان انگیز و شادی آفرین یکی از رنگ های چشمگیر است. اگر چه به اندازه قرمز تند نیست، اما نارنجی، که قاطعانه است، به وفور در جاهایی که به تجمل و خودنمایی در طراحی 3d نیاز است استفاده می شود، اما به اندازه قرمز خسته کننده نیست. از آنجایی که رنگی است که شجاعت و اعتماد به نفس می دهد، رنگی است که توسط برخی موسسات مالی ترجیح داده می شود.

از نظر رنگ پس زمینه ضعیف است. از استفاده با رنگ آبی خودداری کنید.

معنی رنگ بنفش در طراحی سه بعدی

بنفش رنگی است که با بیش از یک ترکیب ایجاد می شود. هنگامی که در رنگ های روشن استفاده می شود، به خصوص رنگ های یاسی و اسطوخودوس، اثر آرامش بخش، افزایش دهنده تمرکز و الهام بخش دارند. از طرف دیگر رنگ های تیره ساختار آزاردهنده تری دارند. می تواند باعث ایجاد احساس ترس، غم و اضطراب شود.

ادامه مطلب
معرفی موتور رندر آرنولد

رنگ صورتی در هامونی طراحی سه بعدی

با فهمیدن تاثیر رنگ ها بر طرح های سه بعدی حتما می دانید که رنگ صورتی به معنای شادابی در طرح ها است. این رنگ مناسب حس عاشقانه، نوستالژی و ظرافت است.

رنگ خاکستری برای ساختار طراحی سه بعدی

رنگ خاکستری که جایی بین سفید و سیاه است، یکی از ساده ترین و محافظه کارانه ترین رنگ ها برای طراحی سه بعدی است. ساختار بی هویت آن علاوه بر تداعی کننده آرامش و وقار، امکان استفاده از آن طراحی بسیاری از اجسام و شکل ها را راحت می کند.

به طور کلی استفاده از آن به صورت تک رنگ توصیه نمی شود، ترکیب آن با رنگ دیگری بسیار موثرتر خواهد بود.

رنگ های طرح های سه بعدی

رنگ های طرح های سه بعدی

چرا ترکیب رنگ ها بر طراحی سه بعدی موثر است؟

طراحی سه بعدی فرآیند ایجاد اجسام یک تکه تقریباً هر شکل هندسی بر اساس یک مدل دیجیتال در حالت سه بعدی است. طرح سه بعدی مبتنی بر مفهوم ساخت یک شی در لایه های متوالی است که خطوط مدل را نمایش می دهد.

ترکیب رنگ تقریباً به اندازه ساخت طرح در تعیین موفقیت یک طرح سه بعدی مهم است و جزء عوامل حیاتی طرح است. رنگ نه تنها به طرح سه بعدی جذابیت بصری می بخشد، بلکه به دلیل پیامی که برای مخاطب هدف می فرستد نیز مهم است. انتخاب نوع رنگ در هر قسمت طرح به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، به قابلیت استفاده برای کاربران کوررنگ و یا نوع شکل سه بعدی مهم است. نماد رنگ می تواند به طور چشمگیری بین فرهنگ ها متفاوت باشد. حتی رنگ های استفاده شده نیز می توانند با توجه به شکل ها تغییر کند.

با توجه به تاثیر رنگ ها بر طرح های سه بعدی، از رنگ های مختلفی برای آماده سازی نمونه در هر زمینه استفاده می شود. رنگ های طرح سه بعدی در هر زمینه از جمله معماری، ساخت و ساز، صنایع صنعتی، خودروسازی، هوافضا، صنایع نظامی-صنعتی، مهندسی و پزشکی، مهندسی زیستی (برای ایجاد پارچه های مصنوعی)، مد و کفش، جواهرات و سیستم های اطلاعات جغرافیایی هر کدام رنگ خاص برای خود دارند. اگر میخواهید از طرح های سه بعدی آماده با هارمونی رنگ بسیار خوب استفاده کنید، سایت سی جی 3 دی اس بهترین مکان برای شماست.

ترکیب رنگ ها در طراحی سه بعدی

ترکیب رنگ ها در طراحی سه بعدی

داده رایا

6 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !