همه چیز در مورد آنریل انجین (Unreal Engine) و کاربرد های آن

ممکن است بیشتر کسانی که تازه به عرصه طراحی سه بعدی رو شروع کردند نام نرم افزار آنریل انجین زیاد به گوششان خورده باشد و اولین سوال به ذهنشان خطور کند که آنریل انجین چیست ؟ آنریل انجین یا همان Unreal Engine که تقریبا می توان گفت جزو اولین موتور های بازی سازی بود که توانست رندر گیری، تشخیص برخورد، هوش مصنوعی، قابلیت رویت، شبکه، اسکریپت نویسی و مدیریت سیستم فایل را در یک موتور کامل ترکیب کند. Unreal Development Kit که بین بازی سازان با عنوان UDK شناخته شده است اکنون توسعه پیدا کرده و از این پس با نام Unreal engine معرفی می کند.

تاریخچه آنریل انجین

آنریل انجین در اولین نسخه خود در سال ۱۹۹۸ عرضه شد. اما بعد از آن در سال ۲۰۰۲ نسخه ۲ نرم افزار آنریل انجین به بازار اومد. در این نسخه پشتیبانی از ایکس باکس و پلی استیشن ۲ هم به آنریل انجین اضافه شد. نسخه ۳ آنریل انجین و خبرهای مختلف اون برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ رونمایی شدند. در این نسخه خبر از توسعه ۱۸ ماهه برای ساخت این نرم افزار می داد. در این نسخه پشتیبانی از  اندروید و ios به نرم افزار اضافه شد. در سال ۲۰۱۲ مدیران این شرکت اعلام کردند که وقتی مردم آنریل انجین ۴ را ببینند شگفت زده خواهند شد.

آنریل انجین ۴ در اواسط همان سال به رونمایی عموم رسید و همانطور که قول داده بودند یکی از بزرگترین غول های دنیای CG ( Computer Graphics ) را ساخته بودند. آنریل انجین در سال ۲۰۱۴ این نرم افزار به صورت رایگان در نسخه های دانش اموزی و دانشجویی عرضه شد. در سال ۲۰۱۵ آنریل انجین به صورت کاملا رایگان به عرضه عمومی رسید. و در سال ۲۰۱۷ کمپانی کی اس گروپ سازنده موتور رندر ویری بعد از ادغام شدن با کرونا اعلام کرد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به صورت کامل ویری را برای آنریل انجین عرضه خواهد کرد.

آنریل انجین به طور مداوم در حال تحول و توسعه است و اکنون نه تنها در هدف اصلی خود یعنی بازی سازی بلکه در تمام ابعاد حاشیه ای مثل تجربیات تعاملی و واقعیت مجازی نیز در حال پیشرفت می باشد.

ادامه مطلب
بهترین نرم افزار های طراحی مدل های سه بعدی

آنریل انجین و واقعیت مجازی در معماری

طراحی معماری با آنریل انجین Unreal Engine و خلاقیت معماران در استفاده از ابزار های بی نظیر آن، باعث ایجاد نوع جدیدی از پرزنت Present شد که ارائه طرح را از حالت بصری فراتر برده و به کاربر امکان تجربه ای واقع گرایانه تر در فضای سه بُعدی، می دهد.

ساخت محیط و منظره در نرم افزار های طراحی سه بعدی، عمدتا کاری دشوار است، سیستم طراحی منظر آنریل انجین، به معماران کمک می کند تا بتوانند انواع مناظر طبیعی مورد نظر خود را، در پروژه ها مدلسازی کنند. پروژه های بزرگی مثل شهرک یا مجتمع های عظیم به راحتی در آنریل انجین قابل پیاده سازی هستند و انواع پوشش گیاهی اعم از چمن، گل، درختان، سبزه، بوته و سنگ توسط ابزار Landscape Grass Foliage با چند کلیک ساده قابل اضافه شدن به پروژه هستند.

فرآیند رندرینگ درآنریل انجین بر پایه فیزیک اجسام انجام می شود و با در اختیار قرار دادن امکانات پیشرفته ای مانند Dynamic Shadow، Lighting Channels، Screen Space Reflection باعث خلق تصاویر واقع گرایانه Real-time توسط معماران می شود. این قابلیت زمانی که کیفیت ارائه برای بینندگان طرح اعم از مشتریان و سهام داران و غیره اهمیت داشته باشد بیش از پیش به کمک طرحان می آید.

مجموعه بیم سنتر ایران Iran Bim Center به آموزش نرم افزار رویت Revit پرداخته است که می توانید دوره های آموزشی رویت که قابلیت انتقال مدل سه بُعدی به انریل انجین دارد را، از فروشگاه بیم سنتر ایران مشاهده و دانلود نمایید.

تمامی صحنه ها در آنریل انجین می توانند دارای جلوه های ویژه باشند و طراح با اعمال تنظیمات مورد نیاز می تواند حس و حال مد نظر خود را در صحنه پیاده سازی کرده و آنرا به کاربر القا کند.


نصب آنریل انجین

برای پاسخ به اینکه چگونه آنریل انجین را نصب کنیم؟ باید ابتدا گفت نصب این نرم افزار به دلیل مشکلاتی از جمله فایل های حجیم، تحریم های بین المللی و نصب آنلاین آن برای اغلب کاربران سخت می باشد. بنابراین در ادامه می خواهیم راهکار مناسب و آسانتری از طرف تیم آکادمی دارک آفیس برای نصب این برنامه در اختیار شما قرار دهیم.

ادامه مطلب
معرفی نرم افزار گیم و انیمیشن سازی یونیتی

نکته اول: از آی پی ایران در هیچ یک از مراحل نصب استفاده نکنید.

نکته دوم: نصب این نرم افزار از طریق یک حساب کاربری Epic Games انجام می شود.

مرحله اول

ابتدا در وب سایت UnrealEngine.com وارد شده و از قسمت Join the Community با وارد کردن مشخصات خواسته شده، گزینه ثبت نام را بزنید. سپس ‌گزینه Accept را بزنید. (بهتر از شرایط استفاده از خدمات این وب سایت را نیز مطالعه نمایید.) حال شما یک حساب معتبر در این وب سایت ایجاد کرده اید که می توانید اقدام به دریافت نرم افزار Epic Games Launcher نمایید.

مرحله دوم

حال در وب سایت Epic Games روی گزینه دانلود کلیک کنید. در نسخه ویندوز این فایل را نصب کرده و با بازکردن آن، دکمه Install را بزنید. در نسخه ی مک‌او‌اس فایل دریافت شده را که با نام EpicGamesLauncher.dmg می باشد را کلیک نموده و محتویات پوشه Finder را نمایش دهید. حال آیکن Epic Games Launcher را در داخل پوشه Applications درگ نمایید.

مرحله سوم

پس از نصب Epic Games Launcher آن را اجرا کرده و به داخل حساب خود در این برنامه لاگین شوید. حال می توانید اقدام به نصب UE4 اقدام کنید. از قسمت Unreal Engine روی دکمه Install Engine کلیک نمایید. قبل از زدن دکمه Accept بهتر است شرایط استفاده ار بررسی کنید.

 

سخت افزار مورد نیاز آنریل انجین

  • سیستم عامل: Microsoft Windows 7  ,  8  ,  8.1  ,  10 ویرایش 64 بیتی یا MacOS Sierra و بالاتر
  • پردازنده: پردازنده چهار هسته ای Intel یا AMD با حداقل سرعت 2.5 گیگاهرتز
  • حافظه رم: حداقل 8 گیگابایت و بالاتر
  • پردازنده گرافیکی: nVidia GeForce 470 GTX یا AMD Radeon 6870HD یا بالاتر که از DirectX نسخه 11 و یا 12 پشتیبانی کند.
  • فضای ذخیره سازی: توصیه می شود که برای استفاده از حافظه های SSD که سرعت بیشتری دارند استفاده شود.

آشنایی با آنریل انجین برای بازی سازی

به سری آموزش های بازی سازی کامپیوتری با نرم افزار آنریل انجین Unreal Engine 4 خوش آمدید. نرم افزار آنریل انجین یک مجموعه از ابزار های فوق العاده برای ساخت هر نوع بازی است. از بازی های دوبعدی ساده برای موبایل 2D mobile games گرفته تا بازی های حرفه ای در سطح جهانی مانند کال او دیتوی AAA console titles و …

ادامه مطلب
طراحی سه بعدی در معماری جهان و اسلام

رابط کاربری آنریل انجین، فوق العاده ساده easy-to-use interface است و معمولا کاربران، خیلی سریع شروع به بازی سازی می کنند. در درس های قبلی (Unreal Engine 4 tutorial) کلی از کار های ابتدایی مانند نصب آنریل انجین (Installing the engine) ، وارد کردن است ها (Importing assets) ، ساخت متریال Creating materials و … را انجام دادیم.

و حتی با استفاده از بلوپرینت Blueprints ها یک سری از آبجت ها را با عملکرد های پایه ای (basic functiک بازی برای کاربران مبتدی متور بازی سازی Unreal Engine 4 engine ، بسیار ساده است و امروزه با استفاده از انواع غالب ها و آبجکت های آماده، محیط های طراحی شده بلو پرینت Blueprints Visual Scripting system و … میتوان یک بازی ساخت و فقط کافی است که شما محیط آماده بازی را وارد کنید و قوانین onality) را ساختیم.

 

توسعه بازی را تعریف کنید. بدون نیاز به اینکه حتی یک خط کد code نویسی کنید ! همچنین میتوانید دوره صفر تا صد آموزش آنریل انجین 4 را هم از سایت دانلود و مشاهده بفرمایید.

1) پنجره Content Browser : این پنجره، تمام فایل های پراجکت شما را نشان میدهد. در این پنجره، میتوانید فولدر جدید بسازید و فایل های خود را سازماندهی کنید

2) پنل Modes : این پنل، شما را قادر میکند تا بین ابزارها، سویچ کنید. مثلا Landscape Tool – Foliage Toolو همچنین با این ابزار میتوانید انواع آبجکت را وارد صحنه کنید. مثلا نور و دوربین lights – cameras

3) پنل World Outliner: تمام آبجکت ها را در لول جاری شما را نشان میدهد.به راحتی میتوانید از آبشن های search و filter by type استفاده کنید.

4) پنجره Details : هر آبجکتی را که انتخاب کنید، جزئیاتش را در اینجا میتوانید ببینید.

5) نوار ابزار Toolbar : شامل چندین عملکرد مختلف است.

6) پنل Viewport : در این پنجره، میتوانید level خود را مشاهده کنید.


مرجع تخصصی سه بعدی cg3dsاین مطلب و آموزش توسط گروه cg3ds جمع آوری شده است.

داده رایا

6 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !