مقایسه پریمر و افترافکت

مقایسه پریمر و افترافکت

در ابتدا یک دید کلی به این مقایسه داشته باشیم. کاربرد نرم افزار افتر افکت معمولا بیشتر در اعمال افکت های ریز و جزئی است و این تغییرات بر روی نوارهای زمانی کوتاه انجام می شوند. کاربرد نرم افزار پریمر بیشتر در زمینه های ادیت های کلی و کاربرد های عمومی تر است که در بازه های زمانی طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. نرم افزارهای متعددی برای ادیت فیلم وجود دارد که دو نرم افزار افترافکت After Effect و پریمیر Premiere pro ، ساخت شرکت Adobe ، از جمله پر کاربرد ترین و معروف ترین نرم افزارهای ادیت ویدیو می باشد . Premiere Pro و After Effects دو نرم افزار پرکاربرد در صنعت تولید ویدئو و فیلم هستند. آنها ابزارهای مختلفی برای عملکردهای مختلف هستند. Premiere Pro یک برنامه تخصصی ویرایش ویدیو است که در سال های اخیر به استاندارد صنعت تبدیل شده است.ادیت ویدیو فقط شامل حذف کردن قسمت های مختلف ویدیو ، افزودن یک آهنگ ، تصاویر یا زیرنویس های مختلف نمی شود . بلکه می تواند بسیار پیشرفته تر باشد و شامل افزودن افکت های پیشرفته ، ساخت موشن گرافیک و … شود . After Effects یک ابزار ترکیبی است که برای جلوه های بصری و گرافیک پیشرفته استفاده می شود. ما در این مقاله می خواهیم مقایسه پریمر و افترافکت به تفاوت های این دو نرم افزار و اینکه کدام نرم افزار در چه حیطه ای بهتر است صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

تفاوت های پریمر و افتر افکت

پریمر و افتر افکت در این موارد تفاوت دارند. ما در اینجا به این تفاوت ها می پردازیم. این تفاوت ها عبارتند از:

  1. رابط
  2. سهولت استفاده
  3. جلوه های اساسی
  4. جلوه های بصری پیشرفته
  5. انیمیشن
  6. متن
  7. گردش کار
  8. قیمت گذاری

حالا برتری های هرکدام را در هریک از موارد نامبرده شده در فوق، اعلام میکینم.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد آنریل انجین (Unreal Engine) و کاربرد های آن

1-رابط:

در قسمت رابط کاربزی نرم افزار پریمر ، کاربرپسندانه تر از نرم افزار افترافکت است. رابط Premiere Pro از افراد معمولی برخوردار است که در روز اول ویدیو تولید می کنند. در حالی که After Effects به تماشای آموزش جدی و آزمون و خطا نیاز دارد.

2-سهولت استفاده:

در این مورد همانند مورد قبلی نرم افزار پریمر برتر است. چرا که به دلیل کاربرپسندانه بودن، استفاده از Premiere Pro آسانتر از افترافکت است. برنامه Premiere Pro برای ویراستاران طراحی شده است. بیشترین استفاده از Premiere Pro را ویراستان دارند.

3-جلوه های اساسی: 

معمولا بیشتر افکت هایی را که نرم افزار افترافکت دارد و انجام می دهد را، نرم افزار پریمر نیز دارا بوده و نیز می تواند همان کار ها انجام دهد و از آن افکت ها استفاده کند. البته لازم به ذکر است که مسلما افکت های موجود در نرم افزار پریمر به خوبی افکت های نرم افزار افترافکت نیستند. ویرایشگر های معمولی با یک نرم افزار Premiere هر چیزی را که بخواهند را در اختیار خواهند داشت.

4-جلوه های بصری پیشرفته:

در این مورد ، افترافکت نسبت به نرم افزار پریمر ارجحیت دارد و در سطح بالاتری نسبت به پریمر قرار دارد. نرم افزار افترافکت توانایی ایجاد گرافیک های حرکتی سه بعدی با ابزار هایی مثل Keylight، After Effects، Rotoscoping را دارد. در صورتی که نرم افزار پریمر این توانایی را ندارد. نرم افزار افترافکت نیز همچنین به انیمیشن های متنی و گرافیک پیشرفته افتخار میکند.در حالی که درست است که Premiere می تواند بیشتر کارهایی را که After Effects انجام می دهد انجام دهد، After Effects آنها را بهتر انجام می دهد.

 

 

5-انیمیشن:

در این مورد افتر افکت نسبت به پریمر دارای ارجحیت و برتری است. چراکه ساخت انیمیشن های کارتونی با نرم افزار افترافکت قابل انجام است در حالی که این کار با نرم افزار پریمر قابل انجام نیست. انیمشن های دیگری نیز مانند متن، موشن گرافیک ، را افتر افکت می تواند به خوبی به انجام برساند. در این مورد افترافکت نسبت به پریمر برتر است.

ادامه مطلب
بهترین نرم افزار های طراحی مدل های سه بعدی

6-متن:

افترافکت زمانی در بهترین حالت خود قرار می گیرد که با پریمر استفاده شود. چرا که نرم افزار پریمر عمل ویرایش و نرم افزار افترافکت وظایف متن و جلوه های بصری را بر عهده دارند. افتر افکت علاوه بر وظایف نامبرده شده ، توانایی افزودن جرکت های سه بعدی به متن را دارد.

7-گردش کار:

در این مرحله نرم افزار پریمر نسبت به نرم افزار افتر افکت برتر است. چرا که برای ویرایش کارآمد، نرم افزار پریمر همه برش ها و ویرایش ها را نگه می دارد در حالی که برنامه افترافکت جلوه های بصری را اضافه می کند. با استفاده از Adobe’s Dynamic Link، Premiere Pro و نرم افزار افترافکت می توان به طور یکپارچه استفاده کرد. به طوری که هر تغییر و افکتی که با After Effects ایجاد می کنید، تغییر در Premiere نیز منعکس می شود.

8-قیمت گذاری:

در مرحله قیمت گذاری، این دو برنامه باهم در تساوی قرار دارند و در یک رده هستند. هیچ یک از برنامه ها بر یکدیگر ارجحیت ندارند. چرا که هر دو برنامه 20٫99 دلار در ماه و 399٫88 دلار در سال هزینه دارند. همچنین قیمت دانشجویی، معلمی و تجاری موجود است.

نتیجه گیری مقایسه افترافکت و پریمیر

با استفاده از نرم افزار پریمر که یک برنامه ویرایشگر ویدئویی است  (و هر برنامه ویرایشگر ویدئویی دیگر) میتوان کارهایی مانند کارهای زیر را انجام داد . که عبارتند از:

  • تنظیم فایل های صوتی
  • برش فایل های ویدئویی
  • چیدن لایه ها و فایل های ویدئویی
  • چیدمان افکت های صوتی
  • و…

با نرم افزارهایی نظیر افترافکت می توان کارهای موشن گرافیک یا به عبارتی حرکات انیمیشن را در فایل های گرافکی ایجاد کرد. و نیز کارهایی مانند موارد زیر انجام داد. عبارتند از:

  • ایجاد افکت های متنی زیبا
  • ایجاد جلوه های ویژه سینمایی مانند انفجار
  • ترکیب انیمیشن با فایل های تصویری
  • تصحیح رنگ
  • نورپردازی
ادامه مطلب
ارور open file باز نشدن فایل تری دی مکس

مقایسه بین پریمیر و افترافکت، شاید از جهات زیادی شبیه قیاس بین نرم‌افزارهای ورد و اکسل باشد. شما می‌توانید در اکسل نیز متنی را تنظیم کنید. از طریف دیگر در ورد نیز می توان با ایجاد جدولی، یک صفحه گسترده ساخت؛ اما نتیجه نهایی این کارها بسیار زمان بر بوده و کیفیتی که هنگام استفاده اصلی از نرم‌افزار انتظار می‌رفت را نیز ارائه نمی‌دهد. شاید این قیاس به درک تفاوت‌های بین پریمر و افترافکت کمک کند.

کلام آخر

همه این توضیحات و مطالب گفته شده در این مقاله < مقایسه پریمر و افترافکت > باعث می شوند ما بیشتر و بهتر نرم افزارهای پریمر و افترافکت را بشناسیم. این که از کدام نرم افزار استفاده کنید تماما به نیاز شما بستگی دارد و نمیتوان گفت که مطقلاً پریمر  بهتر است یا افترافکت چون هرکدام در حوضه تخصصی خودش بسیار عالی است. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد. در مقالات بعدی نیز با ما همراه باشید.

ما در وب سایت خود به معرفی انواع نرم افزار های سه بعدی اعم از معرفی نرم افزار تری دی مکس، معرفی نرم افزار رویت، معرفی نرم افزار ویری، معرفی نرم افزار Maxwell، معرفی نرم افزار Cinema 4D، معرفی نرم افزار کورونا ، معرفی نرم افزار راینو، معرفی نرم افزار زیبراش (ZBrush) ، معرفی نرم افزار آرنولد ، معرفی نرم افزار اسکچاپ ، مقایسه فتوشاپ وایلاستریور و… پرداختیم. برای آشنایی با همه نرم افزار های سه بعدی به سایت ما مراجعه کنید.


مرجع تخصصی سه بعدی cg3dsاین مطلب و آموزش توسط گروه cg3ds جمع آوری شده است.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !