شیت بندی در معماری

طراحی شیت بندی

معماران قدم اول هر پروژه را بر می‌دارند. ارائه پروژه معماری ممکن است هسته اصلی پروژه نباشد، اما مطمئناً بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد ارائه ها می‌توانند به عنوان شاخصی از مهارت ها و حس هنری شما به عنوان یک طراح در نظر گرفته شوند که در نگاه اول به بیننده آن حس انتخابی را بدهد.

طراحی شیت بندی

شیت های مفهومی معماری

با شروع رسانه‌های دیجیتال، آموزش معماری و طراحی و همچنین شیوه‌های آن، شاهد تغییر بزرگی در روش‌های ارائه شده است. با رسانه‌های دیجیتالی که به سبک های زیادی اجازه می‌دهند تا از نظر گرافیکی و زیبایی ‌شناختی بهتر کار کنند و خود رابه بازار معرفی کنند.

مشتریان این دوره ی رسانه های دیجیتال رقابت و انتظارات زیادی را از نظر شیت ها و ارائه های قابل توجه گرافیکی ایجاد کرده است، بنابراین اغلب تبلیغات, تبلیغاتی را کاهش می‌دهد که بیشتر در مورد عملکرد ارائه باشد تا کیفیت طراحی.

به نوعی شبیه به فروش است, شما در حال فروش طرح، ایده ها، مفاهیم و راه حل های خود هستید.

ارائه طرح های شما می‌تواند به تخیل مشتری کمک کند، آنها باید به وضوح عناصر سه بعدی و تجربه طراحی شما را مشاهده کنند. طراحی‌ها، گرافیک‌ها و تابلوهای ارائه یک هدف اصلی دارند: برقراری ارتباط با طراحی شما، و اگر ارائه شما خوب به نظر می‌رسد، اما هدف خود را انجام نمی‌رساند ممکن است برای برخی از مشتریان موفق باشد، اما ممکن است در برقراری ارتباط موثر با آنچه که دارید عملکرد خوبی نداشته باشید.

ارائه شیت های معماری

ما اغلب با برگه‌های ارائه معماری مانند آن مواجه می‌شویم، جایی که در نگاه اول، رندرهای سه‌ بعدی خیره ‌کننده و از نظر زیبایی‌ شناختی دلپذیر به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرید، که اغلب در واقع هیچ چیزی را منتقل نمی‌کنند.

ادامه مطلب
معرفی رندر المنت های کرونا

این مهم است که بدانید چه چیزی را می‌خواهید با شیت خود منتقل کنید، چگونه با استفاده از ابزارهای استاندارد مثل پلان ها و بخش ها، استراتژی ها و انتخاب های طراحی را به آرامی به اشتراک بگذارید. نه تنها پلان‌ها و مقاطع، مقیاس طراحی را با توجه به مقیاس انسانی نشان می‌دهند، بلکه به ارائه ایده‌ای از عناصر سازنده فضا نیز کمک می‌کنند.

سپس می‌توان این کار را با رندرهای سه‌ بعدی از کیفیت‌های فضایی مختلف که سعی شده است به دست آورد، به جای یک صحنه دراماتیک بیش از حد کوچک ‌شده یا زاویه ‌دار عجیب که تقریباً هیچ چیزی را به بیننده منتقل نمی‌کند، پشتیبانی می‌کند.

همچنین نشان دادن طرح رنگ، نور، مواد و بافت های صحیح برای صحبت در مورد طراحی و تجربه واقعی یک بازدید کننده در فضای شما بسیار قابل قدردانی است تا یک نمایش سینمایی که تصور اشتباهی از واقعیت ایجاد می‌کند.

سعی نکنید در شیت بندی های خود زیاده روی کنید. این نوع تکنیک ارائه که از فضاهای سفید نمی‌ترسد، بلکه از آن برای قرار دادن نقشه ها و صحنه ها با دقت استفاده می‌کند، چیزی است که به بیننده روشی آسان و کمتر ترسناک برای خواندن برگه می‌دهد. استفاده از تنها دونفر و یک سیستم شبکه‌ای می‌تواند سلسله مراتب و نظمی را در صفحه شما ایجاد کند.

استفاده از نمودارها و یا تصاویر، پرسپکتیوهای مقطعی، و پلان های واضح به همراه رندرهایی برای پشتیبانی از تجسم فضا، یک ارتباط بصری موثر کلی را فراهم می‌کند.

جذاب و در عین حال موثر می‌باشد. برخی از پروژه‌ها ممکن است احساس خاصی را از نگاه اول بیننده برای درک سریع دیدگاه و تجربه مورد نظر طلب کنند. وجود عناصر عمدی مانند رنگ‌های تیره، کنتراست بالا، پس‌زمینه بلند و غیره برای برقراری ارتباط با پروژه‌ های بسیار هیجان‌انگیز و جذاب مانند یک موزه قابل درک است، جایی که خود پروژه احساس دلخواه معینی از طراح را می‌طلبد. در چنین مواردی، ترسیم‌های بلند گرافیکی و شاید کمی انتزاعی می‌توانند در آشکار کردن حال و هوای ذاتا متفاوت پروژه کمک کنند.

ادامه مطلب
بهترین نرم افزار های طراحی مدل های سه بعدی

هنگام ایجاد ارائه، می‌توان به راحتی کمی زیاده روی کرد. ما اغلب احساس می‌کنیم که نیاز داریم تا حد امکان اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنیم، و اسلاید هایی با فضای خالی با متون طولانی، تصاویر و نقاشی ها ایجاد کنیم. در حالی که هر سه این ابزارهای بصری مهم هستند، بسیار مهم است که از آنها به اندازه کافی و به شیوه ای درست استفاده کنیم تا بیننده لذت ببرد.

در این جا چند نمونه از شیت های معماری که مورد توجه بسیاری قرار گرفته و از آن استفاده می‌شود وجود دارد

لعنتی 1

شخصیت های محله مانند: شخصیت های محله  یک برگه ارائه طراحی شهری معماری است که شخصیت های مختلف یک محله و راهکارهای طراحی مربوطه را نشان می‌دهد. صفحه ها از طریق تصاویر ارتباط برقرار می‌کند و ترکیب به وضوح شخصیت ها و راه حل های مربوطه را نشان می‌دهد. اگرچه ورق با متن پر شده است، ورق به گونه ای ترکیب و رنگ شده است که تصاویر غالب می‌شوند.

شیت 2

وقتی ارتباطات در یک مکان جمع می‌شود. وقتی جامعه گرد هم می‌آید, یک مداخله شهری یا یک فضای عمومی است که برای گرد هم آوردن جامعه طراحی شده است. این طرح را از طریق یک نمودار ایزومتریک ترجمه می‌کند و به قسمت مرکزی ورق تبدیل می‌شود. فعالیت های دقیق در مکان های خاص و جزئیات ساخت و ساز به صورت دایره ای نشان داده شده است. ورق با تمرکز بر طرح مینیمال می‌شود و زمینه تبدیل به پس زمینه می‌شود.

شیت 3

چالش جهانی فنترس ( طراحی فرودگاه) باز هم، یکی از ارائه های ساده و در عین حال موفق طراحی فرودگاه می‌باشد. ایزومتریک دقیق و منفجر شده در پس زمینه سفید به وضوح هر قسمت از طراحی را توضیح می‌دهد و تجسم های کناری فضای داخلی فضاهای فرودگاه را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
طراحان معروف سه بعدی

در جمع بندی

مگر اینکه پروژه به خودی خود جذاب باشد و نیاز به فریاد زدن یک احساس خاص به بیننده داشته باشد، توصیه می‌شود به ایده مینیمال بودن پایبند باشید. برای برقراری ارتباط موثر با طراحی، پایبندی به نکته و برجسته کردن عناصر طراحی، پلان ها و تجربه سه بعدی باید بیشتر از ارائه های مد روز پر سر و صدا که جنبه کمتر ضروری (مهارت های گرافیکی) نقش شما به عنوان یک طراح را نشان می‌دهد، قدردانی شود.

 سایت و طراحان سی جی تری دی اس با طراحی شیت های معماری و توضیحات کامل به شما می‌تواند طرح دلخواه شما را طراحی کنند. هم چنین بعضی طرح های از پیش طراحی شده نیز در سایت وجود دارد.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !