سایز و ابعاد ویدیو در اینستاگرام

معرفی قالب کلی اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام که در انگلیسی به آن Instagram  گفت می شود در واقع ترکیبی از دو کلمه instant camera و telegram می باشد که به معنای پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین می باشد

شما می توانید عکس ها و یا فیلم های منتشر شده از دوستان خود را با فشردن و قرمز کردن قلبی که در کنار پست آن ها می باشد لایک کنید که عمدتا لایک کردن به معنای پسندیدن می باشد و هم چنین زیر پست می توانید نظر و عقیده و یا احساس خود را بیان کنید و به اصطلاح کامنت بگذارید.

معرفی قالب کلی اپلیکیشن اینستاگرام

فهرست:

  • معرفی اینستاگرام
  • نکاتی برای پست گذاشتن در اینستاگرام
  • سایز پست های ویدیویی
  • از سال ۲۰۱۹ در حدود یک میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه در Instagram  وجود دارد
  • ۳۳درصد از استوری های پربازدید مربوط به مشاغل می باشند.
  • ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام روزانه حداقل از یک پیج تجاری بازدید می کنند.
  • در حدود ۲۵ میلیون شغل در اینستاگرام وجود دارد.
  • در حال حاضر اینستاگرام از نظر الکسا به عنوان سیزدهمین وب سایت محبوب جهان شناخته شده است.
  • اینستاگرام در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد
  • در سال ۲۰۱۷ ،میزان کاربران فعال روزانه ی اینستاگرام (۲۰۰ میلیون) از کاربران روزانه اسنپ چت (۱۶۱ میلیون) پیشی گرفت.
  • ۵٫۸۹ درصد از عکس های اینستاگرام بدون فیلتر (حداقل از اینستاگرام)پست می شود و این یکی از شگفت آور ترین واقعیت های اینستاگرام می باشد.

نکاتی برای پست گذاشتن در اینستاگرام

  • نمایه ی وسط که یک مربع سه قسمتی می باشد این امکان را به شما می دهد تا عکستان را ترکیب نمایید یعنی می توانید در یک پست و عکس ترکیبی از عکس های خود را قرار دهید.که برای استفاده از این بخش ابتدا باید برنامه Layout from Instagram را نصب نمایید.
  • آخرین بخش نمایش داده شده در این قسمت چند مربع روی هم می باشد که این آیکون به شما این امکان را می دهد تا چندین عکس را در یک پست منتشر کنید به صورتی که مخاطبین شما می توانند پست شما را به صورت ورقه ای ورق زده و عکس های متفاوتی را تماشا نمایند.
ادامه مطلب
5 سبک مهم دکوراسیون داخلی در طراحی سه بعدی

نکاتی برای پست گذاشتن در اینستاگرام

به نکات زیر دقت کنید:

  1. یکی دیگر از علامت هایی که در پایین صفحه اپلیکیشن خود می بینید شبیه به یک ذره‌بین می باشد.با انتخاب این قسمت وارد جایی می شوید که پست های گوناگون اعم از فیلم و عکس را از پیح های پر مخاطب دیگر به شما نمایش می دهد.در بالای صفحه در این بخش گزینه هایی گذاشته شده است مانند shop، food، animals و… که با انتخاب مثلا food که به معنای غذا می باشد در این بخش تمام پست های مربوط به غذا به شما نشان داده خواهد شد.
  2. آخرین گزینه موجود در پایین صفحه که در کنار ذره‌بین وجود دارد به شما این امکان را می دهد تا وارد صفحه ای شوید تا بتوانید پست ها و استوری های اخیر منتشر شده از فالویینگ های(کسانی که شما آن ها را فالو کرده اید) خود را ببینید.

در این قسمت اموزش پست گذاشتن  و نکات طریف آن را گفتیم اما توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین قسمت های اینستاگرام گذاشتن ویدیو در سایز و ابعاد متناسب است.پس با من همراه باشید تا یک گروه حرفه ای در این کار را به شما معرفی کنم.

از یک‌ سو شاهد پشتیبانی از تصاویر پرتره و لنداسکیپ گرفته تا تصاویر مربعی‌ شکل هستیم و از سوی دیگر با قابلیت‌هایی مانند Reels، ویدیوهای IGTV، ویدیوهای درون فید و استوری‌ها هم می‌توان به اشکال گوناگون به تولید محتوای بصری پرداخت. بنابراین حالا که به ده‌ ها روش گوناگون می‌توان به تعامل با مخاطبان پرداخت، لازم است با سایز پست اینستاگرام نیز آشنا باشیم

ادامه مطلب
همه چیز درباره لوگوموشن

ما انواع ویدیو ها را در گوشی خود داریم که با برنامه های مختلف ثبت کرده ایم حال برای داشتن کیفیت مناسب مجبور به تغییر ان ها هستیم.

سایز پست ویدیویی اینستاگرام چقدر است؟

رزولوشن‌های ایده‌آل: مربع و گرد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – لنداسکیپ ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل – ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل

اگر ویدیوها فرمت مورد علاقه شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند، لازم است به سراغ ابعاد صحیح بروید تا آپلود و نشر محتوا به سادگی آب خوردن باشد. در ادامه از تمام پیش‌ نیازها و قواعدی می‌گوییم که باید در نظر داشته باشید.

درست مانند پست‌های تصویری، می‌توانید ویدیوهایی مربعی، عمودی یا لنداسکیپ را در فید خود به اشتراک بگذارید. ابعاد ایده‌آل برای هر یک به این شکل است:

  • مربع یا گرد – ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پرتره – ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل
  • لنداسکیپ – ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل

نسبت ابعاد هم با پست‌های تصویری یکسان است، به جز پیشنهاد متفاوتی که برای ویدیوهای لنداسکیپ داریم:

  • نسبت ابعاد ۱:۱ برای ویدیوهای گرد یا مربع
  • نسبت ابعاد ۴:۵ برای ویدیوهای پرتره
  • نسبت ابعاد ۱۶:۹ برای ویدیوهای لنداسکیپ

دلیل اینکه استفاده از نسبت ابعاد ۱۶:۹ را پیشنهاد می‌کنیم این است که برای تدوین ویدیو و تبدیل نسبت ابعاد آن به ۱.۹:۱ نیازمند وقت و تلاش فراوان خواهید بود. کاربران اینستاگرام به تماشای ویدیوهای ۱۶:۹ عادت دارند، بنابراین منابعی که باید صرف برش زدن ویدیو به نسبت جدید کنید، احتمالا آنقدرها آمده نخواهد داشت.

گروهی از مهندسان و طراحان سایتی را برای شما تشکیل داده اند که اطلاعات سوشال مدیا و  پست گذاری و در حالت کلی اشنایی با سوشال مدیا را برای شما فراهم کرده اند. گروه سی جی تری دی اس در تمامی حوزه ها مانند ارشیتکتر ,گرافیست و فریلنسری و غیره فایل های اماده و قابل استفاده را تدوین کرده اند .امروزه تمامی افرد از کودکان و بزرگسالان گفته تا پیر و جوان تمامی افراد از اینستاگرام و فضای مجازی استفاده میکنند. اما تمامی انها دانش لازم و طراحی های خاص ان را نمیدانند.

ادامه مطلب
همه چیز درباره مدیریت رنگ

اینستاگرام

این تیم با کمک به شما این حس استفاده بروز از امکانات فضای مجازی را به شما می دهد . سوشال مدیا و دنیای مجازی تمام نشدنی است و شما با استفاده از دانش به روز و کاربردی کردن اطلاعات خود میتوانید استفاده راحت تری را داشته باشید.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...