اصول رندر در تری دی مکس

وقتی شروع به انجام تجسمات معماری می کردم ، به اینترنت می رفتم و رندرها را نگاه می کردم و بیشتر اوقات حیرت می کردم و فکر می کردم که آنها چگونه این کار را انجام داده اند؟ من می خواستم تکنیک های آن هنرمندان را بیاموزم ، اما اکنون سال ها می گذرد و من فهمیدم که هر هنرمند لمس خاص خود را داره، جادوی خاص خود را دارد و عمدتا روش خود را برای بیان “واقعیت” در کارهای ارائه شده خود داره. تو این مقاله میخوام به طور مختصر چند تا از اصول رندر در تری دی مکس رو براتون بگم …

اصول رندر در تری دی مکس

4 نکته حرفه ای برای درخشش فضای داخلی

در اینجا من از طریق چهار نکته که به نظر من شخصاً برای دستیابی به ارائه خدمات بهتر معماری بسیار مفید است ، با شما صحبت خواهم کرد. در بالا می توانید تصویر نهایی ما را مشاهده کنید. شروع کنیم!

1) تمرکز روی قاب بندی

اولین چیزی که باید در نظر بگیریم فرمت تصویر است. در این حالت من در حال انجام یک فضای داخلی هستم و علاقه مندم تا آنجا که می توانم فضا را نشان دهم ، اما همچنین فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهم.

اصول رندر در تری دی مکس

با آماده کردن مدل خود ، اندازه تصویر را تنظیم کردم ، در این حالت من 1.7 Image Aspect را تنظیم می کنم که بیشترین استفاده را برای صحنه های داخلی مانند این دارد. اکنون زمان تنظیم قاب های ایمن است. من به پیکربندی Viewport می روم و در Safe Frames Action Safe را با افقی 66 و با عمودی 0 تنظیم می کنم. برای عنوان امن 0 را برای Horizontal و 66 را برای Vertical تنظیم کردم. نمایش Safe Frames را در نمای فعال فعال کنید ، اعمال کنید و سپس تأیید کنید.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد فایل های obj و fbx

اکنون ما یک قانون شبکه سوم در ویوپورت خود داریم. این شبکه به من امکان می دهد تا ببینم که می خواهم نقاط فوکوس را در کجا تنظیم کنم: در این حالت من میز شام را به عنوان هدف اصلی هدف قرار داده ام و می خواهم وزن نواحی چپ و راست تصویر را متعادل کنم.

2) از سایه ها برای ایجاد حجم استفاده کنید.

نورپردازی تفاوت چشمگیری در صحنه های ما ایجاد می کند و من دوست دارم قبل از تصمیم گیری در مورد نتیجه نهایی ، آزمایشات زیادی انجام دهم. بیشتر اوقات من از Corona Sun استفاده می کنم ، زیرا سرعت آن از HDRI سریعتر است و من گردش کار خود را با آن توسعه داده ام.

اصول رندر در تری دی مکس

هنگامی که Corona Sun را بدست آوردم ، دوست دارم رندر تعاملی را فعال کنم ، زیرا به من اجازه می دهد اثرات خورشید را ببینم. معمول ترین اشتباهی که من مرتکب شدم این بود که خورشیدم را جلوی پنجره ها قرار دادم  از این طریق می توانیم سایه های خوبی بگیریم اما اگر به دنبال منابع بگردیم ، می بینیم که روشهای ظریف تری برای ورود نور و روشنایی فضا وجود دارد.

در این حالت من تصمیم گرفتم نوری از پنجره های سمت چپ خارج شود تا بتوانیم احساس غوطه وری بیشتری داشته باشیم ، نه اینکه فقط از جلوی واضح پنجره نور دریافت کنیم. همیشه بخاطر داشته باشید که باید بتوانیم میزان صدا را در تصویر ببینیم ، هرچقدر هم ظریف باشد.

3) با روحیه بازی کنید.

نور طبیعی تنها نوری است که به صحنه ما وارد می شود ، بنابراین اگر نور خیلی سخت نباشد ، می توانیم آن را به عنوان یک تنظیم نور قبل از طلوع آفتاب در نظر بگیریم.

ادامه مطلب
تاثیر رنگ ها بر طرح های سه بعدی

اصول رندر در تری دی مکس

بنابراین آنچه که بعدی انجام می دهم این است که از بافر کرونا به ابزار تعادل رنگ سفید بروم و مقادیر را تغییر دهم تا زمانی که ظاهر گرم تری پیدا کنم. هنگامی که به تعادل سفیدی بسیار خوبی دست یافتم ، نوردهی را تغییر دادم ما می توانیم نور را به همان اندازه که می خواهیم کاهش دهیم اما عملکرد تصویر را همیشه در ذهن داشته باشیم. بعد وقت آن است که کل صحنه را ارائه دهید.

4) پس زمینه مناسب را اضافه کنید.

یکی از عناصری که می تواند یک تصویر خوب را خراب کند ، پس زمینه است. آنچه باید در نظر بگیریم این است که پشت آن را به رنگ سیاه درآورید. در Corona’s overrides ، لغو مشاهده مستقیم را بررسی کنید ؛ ما می توانیم پشت را به رنگ سیاه درآوریم که به راحتی در فتوشاپ برداشته می شود.

اصول رندر در تری دی مکس

پس از حذف پس زمینه ، وقت آن است که صحنه مورد نظر خود را به عنوان پشت پرده اضافه کنیم. من یک زمینه طولانی اضافه کرده ام و مهمترین چیز در اینجا آمده است: مراقب قرار گرفتن در معرض تصویر باشید. اگر صحنه درخشانی داشته باشیم ، میزان نوردهی پس زمینه بیشتر خواهد بود ، بنابراین تصویر روشن تری خواهیم داشت.

در این حالت می توانیم از تنظیمات روشنایی و کنتراست Photoshop استفاده کنیم. برای هر عنصری که ما برای افزودن جزئیات به پس زمینه استفاده می کنیم ، همین کار باید انجام شود ، به عنوان مثال ابرها ، کوه ها و غیره.


مرجع تخصصی فایل های سه بعدی
سی جی ۳ دی اس

داده رایا

6 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

موتور رندر Maxwell

3
دقیـقه مطالعه
مشاهده