همه چیز درباره لوگوموشن

همه چیز درباره لوگوموشن

نوآوری‌ های فناوری‌ های دیجیتال ادامه دارد و حوزه طراحی به سرعت در حال توسعه و تکامل است. روش‌ های طراحی مدام در حال تغییر هستند، از این رو طراحان به سرعت باید خود را با تکنیک‌ ها و دستور العمل‌ های جدید وفق دهند.

لوگوموشن یکی از ترندهای پیشرو امسال است. المان‌های متحرک با ارائه راه حل‌های نوآورانه و جدید بخش اصلی طراحی حرفه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. این فناوری در اجزای مختلف رابط‌های کاربری انواع محصولات دیجیتال و هر ماده گرافیکی دیگری کاربرد دارد.

لوگوموشن مجموعه‌ای محبوب متشکل از بازاریابی و هویت برند است. طراحان موشن، لوگو های ثابت را به طرح جدید و منحصر به فرد گرافیکی تبدیل می‌ کنند. امروزه بسیاری از برندهای معروف تجاری به اشتراک‌گذاری نسخه موشن لوگو خود با جهان روی‌ آورده‌اند.

این مقاله به نقش لوگوی متحرک در برندسازی اختصاص داده شده‌است. می‌خواهیم به طور دقیق میزان تاثیرگذاری و مزایای آن برای کسب‌ و کار های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

لوگوموشن چیست ؟

لوگو مانند قلب هویت یک برند تجاری است. لوگو معمولا نقش مهمی در توصیف شخصیت یک شرکت، معرفی محصول و استراتژی برندسازی دارد. یک لوگو قدرتمند و حرفه‌ای می‌تواند با بازگویی داستان برند ارتباط موثری با مخاطبین هدف ایجاد کند. به طور خلاصه لوگو پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق خواهد بود.

به جرات می‌توان گفت که دوران طراحی گرافیکی ثابت مبتنی بر چاپ به سر آمده‌است. متخصصان طراحی برای ایجاد فرصت‌های جدید تصمیم گرفتند تا کمی‌ حرکت (موشن) به لوگوهای ثابت اضافه کنند. بخش موشن لوگوی متحرک می‌تواند شامل حرکات ساده و یا یک ویدئوی کوتاه کامل باشد. طراحان گرافیکی یک شرکت بسته به اهداف تجاری مجموعه و شخصیت برند مورد نظر در خصوص نوع انیمیشن و مدت زمان نمایش آن تصمیم‌گیری می‌کنند. انواع لوگومشن عبارتند از لوگوموشن فلت، سه بعدی و آماده.

ادامه مطلب
شیت بندی در معماری

امروزه ابزار ایجاد طرح‌های گرافیکی متحرک به آسانی در اختیار همه قرار دارد؛ طراحان گرافیکی می‌توانند به تنهایی و با استفاده از این ابزار، لوگوموشن دلخواه مجموعه را طراحی کنند. با این حال در صورت نیاز برند تجاری شما به یک ویدیوی پیچیده بهتر است از متخصصان حوزه طراحی موشن کمک بگیرید.

دلایل نیاز یک برند تجاری به لوگوموشن

لوگوموشن روشی مدرن، پویا و خلاقانه برای ارائه برند، شخصیت شرکت و انتقال پیام خاص برای جلب مشتری است. یک لوگوی متحرک با تضمین اصالت برند تجاری زمینه‌ساز تمایز شما از سایر رقبا و گونه‌ های مشابه خواهد شد. در ادامه تعدادی از مزایای استفاده از لوگو متحرک آورده شده‌است.

ارائه تصویر اورجینال

بیشتر برندها لوگو های مشابهی دارند و حتی می‌توانند رقیب یکدیگر باشند. تشابه لوگو برند ها در بسیاری از موارد از روی عمد نموده و به دلیل تشابه خدماتی است که قصد دارند از طریق لوگو به مخاطبین هدف ارائه دهند.

در این میان لوگوموشن زمینه خلاقیت، قوه تخیل و طراحی منحصر به فرد را فراهم نموده و باعث تمایز برند تجاری شما از سایر انواع مشابه خواهد شد.

داستان سرایی بهتر

لوگوموشن می‌تواند توضیحات دقیق‌تری در خصوص ماهیت کسب و کار، معرفی شرکت و محصول ارائه دهد. به عبارتی دیگر لوگو متحرک می‌تواند به یک بخش موثر از داستان برند تبدیل شود. محتوای ویدئویی عملکرد موفقی در زمینه برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب از خود ارائه می‌دهد و می‌توان به راحتی آن را در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشت. اشتراک گذاری آسان آن باعث افزایش آمار بازدیدکنندگان و مخاطبین خواهد شد.

افزایش آگاهی نسبت به برند

بسیاری از کارشناسان معتقدند محتوای ویدیویی و متحرک بیش از تصاویر ثابت در ذهن مخاطبین هدف باقی خواهد ماند. لوگوموشن می‌ تواند به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نموده و توجه آن‌ ها را به خوبی جلب نماید. مدت زمان نمایش برخی از انیمیشن‌ها حدود 10 ثانیه است که در مقایسه با تصویر ثابت شانس به خاطر سپردن آن را تا حدود زیادی افزایش می‌ دهد.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد طراحی سه بعدی مدرن و کلاسیک و دلیل انتخاب افراد

حرفه‌ای بودن شرکت

مشتریان ممکن است در زمینه بازاریابی حرفه‌ای و متخصص نباشند، اما به راحتی تشخیص می‌دهند که چه مجموعه‌ای در حال پیشرفت است. بسیاری از شرکت‌های معروف از جمله گوگل نسخه لوگوموشن خود را خریداری کرده‌اند و آن را با تمام دنیا به اشتراک گذاشته‌ اند. زمانی که برند تجاری شما از لوگوی متحرک اختصاصی خود استفاده کند نشان می‌دهد که با نوآوری‌ها همراه شده‌است و مردم آن را یک حرفه‌ای واقعی خواهند دانست.

تجربه کاربری دلپذیر

فقط چند ثانیه طول می‌ کشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا نه. بنابراین اولین برداشت تاثیر زیادی بر ذهنیت مردم نسبت به یک محصول دارد. لوگو نخستین نماینده یک برند تجاری است که در معرض دید مشتریان قرار می‌ گیرد؛ از این رو باید تاثیر اولیه خوبی بر مشتریان بگذارد. یک لوگوموشن جذاب می‌تواند باعث غافلگیری افراد شده و شانس یادآوری برند شما را به حداکثر برساند.

محل استفاده از لوگوموشن

لوگوموشن‌ها و محتوای ویدیویی می‌تواند تمام فضای آنلاین و دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده و اهداف مختلفی را تحقق بخشد. در ادامه به برخی از پلتفرم‌ های استفاده از آن اشاره می‌ کنیم.

وب سایت شرکت : لوگوموشن می‌تواند باعث بهبود تصویر سایت شده و سئو آن را تقویت کند. زمانی که بازدیدکنندگان به مشاهده لوگوموشن اختصاص می‌دهند موجب می‌شود تا مدت زمان بیشتری را در وب‌سایت شما باقی بمانند. این موضوع تاثیر زیادی بر رتبه وب‌ سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت.

ارائه ها : با قرار دادن لوگوی متحرک در میان اسلایدها می‌ توانید المان خلاقیت، نوآوری و اصالت را به ارائه خود بیافزایید.

ادامه مطلب
آشنایی با شیدر و متریال (Shader & Material)

شبکه های اجتماعی : امروزه مردم مدت زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین مانند توییتر و اینستاگرام می‌ کنند. موشن لوگو در دسته محتوا های ویدیویی قرار می‌گیرد که اشتراگ‌گذاری آن در سراسر رسانه‌ های اجتماعی به آسانی امکان‌ پذیر است.

ویدئو های تبلیغاتی : بسیاری از شرکت‌ ها از ویدئوی تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی سود آور استفاده می‌ کنند. با ترکیب لوگوموشن و ویدئوی تبلیغاتی می‌توانید یک ترکیب قوی جهت تحقق وظایف تجاری و بازاریابی ایجاد کنید.

 

نتیجه گیری

همانطور که بیان کردیم لوگوموشن می‌تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر جهت افزایش آگاهی از برند، میزان ماندگاری در ذهن مخاطبین هدف، ایجاد داستان و تصویر تاثیرگذار برای برند به کار رود. برای افزایش کارآیی آن به نکاتی که در ادامه بیان می‌شود توجه کنید.

  • تجزیه و تحلیل اهداف تجاری و شخصیت برند پیش از ایجاد لوگوی متحرک
  • آگاهی از نظرات و علایق کاربران؛ لوگو متحرک باید بر اساس ترجیحات کاربران طراحی شود.
  • شگفت زده کردن کاربران؛ انیمیشنی طراحی کنید که در همان ثانیه‌ های نخست آن‌ها را غافلگیر کند.
  • کوتاه نگه داشتن آن؛ ایده‌آل ترین مدت زمان برای لوگو متحرک 10 ثانیه است.

کلام آخر

همه این توضیحات و مطالب گفته شده در این مقاله همه چیز درباره لوگوموشن باعث می شوند ما بیشتر و بهتر لوگوموشن را بشناسیم. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد. در مقالات بعدی نیز با ما همراه باشید.


مرجع تخصصی سه بعدی cg3dsاین مطلب و آموزش توسط گروه cg3ds جمع آوری شده است.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

موکاپ چیست

4
دقیـقه مطالعه
مشاهده