خلاقیت در طراحی سه بعدی

به طور مشابه، ما شاهد انفجار سه بعدی در طراحی گرافیک هستیم. این حرکتی است که برای متخصصان خلاق غیرممکن است که آن را از دست بدهند.

مقالات ترند مملو از چگونگی نفوذ سه بعدی در طراحی گرافیکی است، چه ظاهر سه بعدی که با نورمورفیسم دیده می‌شود یا جلوه های بصری پیچیده که با آنچه در زندگی واقعی وجود دارد مخالفت می‌کند. تصاویر، انیمیشن‌ها و حتی تایپوگرافی در حال تکامل هستند تا عناصر سه‌ بعدی را در طراحی ایزومتریک، ترکیب‌های دو بعدی به علاوه سه بعدی، یا رسانه‌های ترکیبی مانند ویدیو با تصاویر متحرک سه‌ بعدی شامل شوند. نیروهای زیادی در حال تلاش هستند که طراحی سه بعدی را به خط مقدم طراحی آورند. این فرم هنری، اکنون از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی بهره می‌‌برد که آن را در دسترس ‌تر و شهودی ‌تر می‌‌کند.

افزایش قدرت طراحی سه بعدی

افزایش قدرت طراحی سه بعدی

مزایای بی شماری برای رونق سه بعدی وجود دارد. برای شروع، سه بعدی در طراحی به افزایش و تسریع بیان خلاق برای خلاقان و طراحان گرافیک کمک می‌کند و در عین حال طراحی گرافیک را کارآمدتر می‌کند.

سه بعدی رسانه ‌ای است که می‌تواند دنیای واقعی را منعکس کند. این واقع گرایی  دنیای متفاوتی را برای درک یک مفهوم ایجاد می‌کند.

اما سه بعدی به واقعیت محدود نمی‌شود. سه بعدی همچنین شما را قادر می‌سازد کارهایی را انجام دهید که غیرممکن است. یک استودیوی طراحی خلاق که در ساخت سکانس‌های عنوان سطح بعدی برای فیلم‌های بلند و نمایش‌های تلویزیونی تخصص دارد، سه بعدی عاملی حیاتی در موفقیت آنها بوده است.

ادامه مطلب
تری دی مکس یا مایا ، کدام بهتر است

سه بعدی به ما امکان می‌دهد مفاهیم خلاقانه قوی را در نظر بگیریم و آنها را فراتر از محدودیت های دو بعدی به چیزی کامل تر تبدیل کنیم که مشتریان بتوانند فوراً با آن ارتباط برقرار کنند.

افزایش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در ابزارهای خلاقانه، تجربه ایجاد طرح های سه بعدی را ساده می‌کند.

برنامه های مختلف و داشتن خلاقیت ابعاد منحنی های یادگیری را کاهش می‌دهد و بسیاری از کارهای خسته کننده را که معمولاً با فرآیند سه بعدی همراه هستند حذف می‌کند. دو فناوری در کار هستند. یکی از آنها فناوری گرافیک رویه ای است که همه چیز را ترکیب می‌کند و دیگری هوش مصنوعی است  این بخش یادگیری است. هنگامی که ترکیب و یادگیری را با فناوری پیشرفته در هر دو طرف ترکیب می‌ کنید، از یک مصنوع یا دارایی واحد قدرت بیانی به دست می‌آورید که بسیار بزرگ است.

 

خلاقیت با هوش مصنوعی

خلاقیت با هوش مصنوعی

نه تنها تکامل و گسترش هوش مصنوعی در طراحی به تیم های با تجربه این امکان را داده است که مرزهای خلاقانه خود را پیش ببرند، بلکه به طراحان و هنرمندان فردی نیز اجازه می‌دهد تا مهارت بیشتری پیدا کنند و گسترش پیدا کنند.

اکنون جهش‌های بیشتری را در ابزارهای سه بعدی با کمک هوش مصنوعی مشاهده می‌‌کنید که همچنان وظایف ساده‌ تر طراح را در بر می‌‌گیرد.

دانشمندان گمان می‌کنند پیشرفت‌های مستمری در درک عمق و شکل اجسام در یک عکس وجود خواهد داشت. شما می‌توانید یک عکس را بارگذاری کنید و به سرعت اشکال سه بعدی را با سطوح تراز کنید.

ادامه مطلب
راهنمای انواع فرمت‌های نرم‌افزارهای گرافیکی

با این حال، در حال حاضر، خلاقیت به طراحان قدرت می‌دهد تا هر چیزی را که تصور می‌کنند خلق کنند، با آزادی که تنها با ابزارهای سه بعدی قابل فعال کردن است.

در نهایت، سه بعدی در طراحی گرافیک، ابعاد، عمق و عنصری از واقع گرایی را اضافه می‌کند. این به نوبه خود باعث ایجاد سر و صدا و هیجان بیشتر در مخاطب می‌شود و این برای طراحان هیجان انگیز است. با افزایش کنترل، خلاقیت به حداکثر می‌رسد.

ابزارهای پیشرفته سه بعدی و واقعیت افزوده امکانات جدیدی را برای ایجاد تجربیات همه جانبه باز می‌کند. با استفاده از همه برنامه های مختلف که در اختیار طراحان قرار دارد مانند: Substance Painter، Dimension و موارد دیگر  خلاقان می‌توانند تخیل خود را به حداکثربرسانند.

تزریق دنیای واقعی به تجربیات دیجیتال، فرصت‌های زیادی را برای صنایع خلاق باز می‌‌کند. این فرآیند طراحی را کوتاه ‌تر می‌کند، امکان ترکیب محتوای واقعی و مصنوعی در واقعیت افزوده یا پیش ‌نمایش و تغییرات احتمالی مواد واقعی را فراهم می‌کند، و اشکالات را برای ورود به خلق سه‌ بعدی پایین می‌آورد. کاربران می‌توانند اشیاء پیچیده را به جای بازسازی ویرایش کنند (ترکیب و تطبیق محتوای موجود برای ساخت مصنوعات جدید).

طراحان معتقداند که توانمند سازی کاربران با فناوری‌های پیشرفته که توسط یادگیری ماشین هدایت می‌شوند، دو نتیجه بسیار مثبت دارد:

1- اتوماسیون خلاقیت را محدود نمی‌کند، بلکه تمایل به افزایش آن دارد. این به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را برای جنبه های خلاقانه صرف کنند.

2- فناوری های پیشرفته به کاربران پیشرفته نیاز ندارند. کاملاً برعکس است: افراد خلاق بیشتر، با پیشینه های مختلف، اکنون قادر به تولید مصنوعات سه بعدی هستند، نه تنها متخصصان.

ادامه مطلب
آشنایی با شیدر و متریال (Shader & Material)

خلاقان تازه وارد در این زمینه می‌توانند به راحتی سه بعدی و واقعیت افزوده را در کار خود بگنجانند و به طیف گسترده ای از ابزارهای کاربرپسند و بصری در هر کجا که هستند دسترسی داشته باشند.

در همین حال، حرفه‌ای‌ ها همه برنامه ‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنند تا تجربیات نوآورانه پیچیده‌ تر و دقیق‌تری ایجاد کنند و محدودیت ‌های ممکن را کنار بگذارند. سه بعدی و واقعیت افزوده که دیگر به عنوان فناوری های نوظهور دیده نمی‌شوند، اکنون به یک امر عادی تبدیل شده اند و در روز های آینده در همه جا حاضر خواهند شد.

درباره هوش مصنوعی و خلاقیت در طراحی سه بعدی میتوانید اطلاعاتی را از تیم سی جی تری دی اس دریافت کنید و هم چنین کارهای خلاقانه و آبجکت های منحصر به فرد آماده را در سایت مشاهده کنید و یا مدل فرضی خود را سفارش دهید.


مرجع تخصصی سه بعدی cg3dsاین مطلب و آموزش توسط گروه cg3ds جمع آوری شده است.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !