بهترین سیستم رندرینگ

بر خلاف سال های قبلی که در آن رندر سه بعدی فقط در پروژه های با ارزش بالا که نیاز به ویژگی های رندر انحصاری دارند، امروزه به یک روش نمایش اصلی تبدیل شده است.

مشتریان، خریداران با تکنولوژی در حال تکامل هستند. آن‌ها می‌خواهند ببینند طراحی شما برای مقاصد مختلف مانند ساختمان‌های خانگی یا اداری، بازی، طراحی محصول و غیره به‌طور واقعی به نظر می‌رسد.

رندر این نیاز را برای شما ایجاد می کند که با این تقاضا همراه باشید و از بهترین نرم افزار رندر سه بعدی استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند مدل های خود را به طور واقعی با دقت، انعطاف پذیری، جزئیات، زمینه، نور و سایر عناصر نمایش دهید.

بنابراین، اجازه دهید در مورد نرم افزار رندر سه بعدی و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند، بحث کنیم.

رندر سه بعدی چیست؟,سیستم رندرینگ

رندر سه بعدی چیست؟

رندر سه بعدی به فرآیند ایجاد تصاویر سه بعدی یا دو بعدی از یک مدل یا طرح اشاره دارد تا نشان دهد که چگونه به نظر واقعی می رسد. این کار پس از مدل‌سازی طرح در نرم‌افزار CAD یا نرم‌افزار مدل‌سازی سه ‌بعدی انجام می‌شود تا طرحی مانند ساختمان، فضای داخلی ساختمان، نما و غیره قبل از شروع ساخت ارائه شود.

رندر سه بعدی می تواند با استفاده از یک نرم افزار ویژه رندر سه بعدی یک طرح را به صورت واقعی به تصویر بکشد. عناصر سه بعدی مورد استفاده در یک طرح را به درستی ضبط می کند و آنها را برای نمایش ارائه می کند. برای واقعی‌تر کردن رندر، می‌توانید بافت، نور خاص، رنگ‌ها، آب و هوا، جلوه‌های تاری حرکت و موارد دیگر را اضافه کنید. همچنین می توانید تصاویر رندر شده را مقیاس پذیر، قابل پیمایش و تعاملی کنید تا از طرح های خود نهایت استفاده را ببرید.

انواع رندر سه بعدی

رندر سه بعدی سه نوع است: جامد، سطحی و وایرفریم. همه این روش ها رندر سه بعدی را با روش های مختلف ویرایش متفاوت انجام می دهند. از این رو، به جای تفریح بر روی آنها، باید بر اساس نیاز خود فقط به سراغ یکی از آنها بروید.

ادامه مطلب
خطای بسته شدن تری دی مکس

رندر سه بعدی جامد

از اشکال هندسی اولیه در سه بعدی استفاده می کند، مانند جعبه، استوانه، مخروط، گوه، کره، دایره متحدالمرکز و غیره. شما می توانید هر شکل را برای تولید معماری و اشکال پیچیده تر اضافه کنید. علاوه بر این، می توانید یک شی 2 بعدی را بچرخانید یا آن را بکشید و با چرخاندن یا جارو کردن آن، جامدات ایجاد کنید. این راحت ترین و سریع ترین روش رندر سه بعدی است.

رندر سه بعدی سطحی

لبه ها و سطوح طرح سه بعدی را مشخص می کند و به شما امکان می دهد طرح ها را به صورت 360 درجه و واقعیت مجازی، پانوراما و غیره رندر کنید. این یک روش زیبا است و از یک شبکه چند ضلعی متشکل از وجوه مسطح استفاده می کند.

رندر سه بعدی وایرفریم ( Wireframe): برای ایجاد توضیحات اسکلتی طرح سه بعدی استفاده می شود و هیچ سطحی را در بر نمی گیرد. در عوض، شامل خطوط و نقاطی است که با منحنی ها به هم متصل شده اند و شکل جسم را می پوشانند. در مقایسه با دو روش فوق، بیشترین زمان برای تکمیل نیاز دارد.

رندر سه بعدی چگونه انجام می شود؟,سیستم رندرینگ

رندر سه بعدی چگونه انجام می شود؟

همه چیز با مدل سازی یا طراحی سه بعدی شروع می شود که یک سطح یا شی را در یک فضای سه بعدی نشان می دهد. این طرح شامل نقاط و خطوطی است که یک سطح، مثلث، مربع، سطح منحنی و سایر هندسه ها را تشکیل می دهند.

هنگامی که مدل سازی شما به پایان رسید، می توانید آن را با نورپردازی، رنگ آمیزی و نقشه برداری بافت تقویت کنید. در مرحله بعد می توانید این مدل ها را با استفاده از نرم افزار رندر سه بعدی رندر کنید. این مدل را به یک تصویر، فایل ویدیویی یا راهنما تبدیل می کند تا آنها را به طور موثر برای درک بهتر و واقعی تر به نظر رساندن آن ارائه دهد.

ادامه مطلب
طراحی سه بعدی در معماری جهان و اسلام

فرآیند رندر ممکن است بر اساس میزان محاسبه تصویر و کیفیت و سرعت نرم افزار، ثانیه ها، ساعت ها و حتی روزها طول بکشد. از این رو، انتخاب یک نرم افزار رندر سه بعدی کارآمد بسیار مهم است.

علاوه بر این، طراحان اگر متوجه شوند چیزی خاموش است یا برخی از عناصر را بهبود می بخشند، چندین بار در مدل تکرار می شوند. در نهایت، آنها قطعه نهایی را برای ادامه روند ساخت رندر می کنند.

رندر سه بعدی چگونه انجام می شود؟,سیستم رندرینگ

رندر سه بعدی کجا استفاده می شود؟

چه معمار، مهندس، طراح داخلی یا هنرمند سه بعدی باشید، به یک رندر سه بعدی با کیفیت برای مدل های خود نیاز دارید. این دیگر یک لوکس نیست، بلکه یک ضرورت برای ارائه ها و ارائه های مشتری است.

در صنایع مختلف از جمله املاک و مستغلات، ساخت و تولید، سرگرمی مانند بازی و فیلم استفاده می شود.

صنعت معماری یکی از بزرگترین کاربران با تعداد زیادی نرم افزار رندر سه بعدی است.

صنعت مراقبت های بهداشتی همچنین از نرم افزار رندر سه بعدی برای ایجاد تصاویر سه بعدی کاملاً واقعی از ابزارها، ایمپلنت ها، قسمت های اسکن شده بدن، پروتزها و غیره استفاده می کند که به راحتی برای کارکنان مراقبت های بهداشتی با دقت مدل افزایش یافته قابل دسترسی است.

این نرم افزار همچنین در صنایع دیگری مانند طراحی خودرو، ساخت، طراحی محصول، تبلیغات، انتشارات، ساخت و ساز، مد، زمین شناسی، طراحی داخلی، آموزش ایمنی، واقعیت مجازی و غیره استفاده می شود.

تفاوت بین مدل سازی سه بعدی، رندر و انیمیشن

مدل سازی سه بعدی، رندر و انیمیشن اصطلاحات رایج در معماری و طراحی هستند. گاهی اوقات، به نظر می رسد که آنها از نظر هدف با هم همپوشانی دارند، به خصوص زمانی که در این صنعت تازه کار هستید. افراد ممکن است از آنها به جای یکدیگر استفاده کنند، اما از نظر فنی متفاوت هستند. در واقعیت، مدل سازی سه بعدی، رندر و انیمیشن تحت یک سری مراحل برای ایجاد یک نمایش سه بعدی از یک طرح یا صحنه قرار می گیرند.

ادامه مطلب
معرفی نرم افزار ویری

مدل سازی سه بعدی شامل ایجاد یک شی یا مدل با استفاده از اشکال هندسی مختلف در یک فضای سه بعدی با نرم افزار مدل سازی سه بعدی است. رندر سه بعدی شامل نمایش مدل یا طرح سه بعدی در قالب تصویر، فیلم یا بازی است. انیمیشن دستکاری یک طرح یا مدل است تا با تغییر مقیاس، مکان، چرخش یا شکل آن را به نوعی متحرک کند.

بنابراین، اگر به دنبال نرم‌افزار رندر سه‌بعدی هستید، گزینه ‌هایی وجود دارد که می‌توانید یک موتور رندر مستقل را انتخاب کنید یا به سراغ موتور همراه با نرم‌افزار انیمیشن سه بعدی بروید. اگر دومی را انتخاب کنید، ممکن است مجبور شوید با برخی از ویژگی‌ها سازش کنید زیرا سایر قابلیت‌های انیمیشن را با هم در نرم‌افزار دریافت می‌کنید.

اما به جای استفاده از یک ابزار عمومی، می توانید یک نرم افزار تخصصی رندر سه بعدی را انتخاب کنید که شامل تمام ویژگی ها باشد تا یک تجربه رندر عالی را به شما ارائه دهد.

با استفاده از بهترین نرم افزار رندر سه بعدی مانند مواردی که در مورد آنها صحبت کردیم، طرح های خود را با عناصر، زمینه و سایر جزئیات واقعی زنده کنید. می توانید از اطلاعات بالا برای انتخاب بهترین مورد با توجه به نیاز و بودجه خود استفاده کنید هم چنین تیم سی جی تری دی اس می توانند شما را در این زمینه یاری کنند تا بتوانید با بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.


مرجع تخصصی سه بعدی cg3dsاین مطلب و آموزش توسط گروه cg3ds جمع آوری شده است.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...