آموزش ساخت انیمیشن

اکنون برای چندین دهه، ما در حال مطالعه و جستجوی راه‌های جدید برای بهبود کارایی فرآیندی هستیم که طی آن دانش را از یکی به دیگری منتقل می‌کنیم. و با پیشرفت مطالعات آموزشی، محققان دریافته‌ اند که انسان‌ها اطلاعات را از طریق یادگیری چندرسانه‌ ای بهتر دریافت می‌کنند و اینجاست که یادگیری مبتنی بر انیمیشن وارد می شود.

یادگیری مبتنی بر انیمیشن چیست؟

یادگیری مبتنی بر انیمیشن همه چیز در مورد مواد بصری نیست. در عوض، منابعی مانند ویدئوها، اینفوگرافیک ها و GIF ها در کنار منابع موجود هنگام استفاده از این روش استفاده می شوند. این را می توان در بسیاری از زمینه های مختلف، از تجسم علمی گرفته تا طرح های آموزشی اعمال کرد.

مزایای یادگیری مبتنی بر انیمیشن

همانطور که در بالا ذکر شد، زیبایی یادگیری مبتنی بر انیمیشن این است که از آخرین مطالعات ذهن انسان و توانایی آن در جذب اطلاعات پیروی می کند.

  • قابل لمس کردن مفاهیم انتزاعی

مهم نیست چه چیزی را مطالعه می کنید، همیشه مفاهیمی در یک موضوع وجود دارد که موضوعات ذهنی هستند و در واقع قابل مشاهده نیستند. اگر در مورد آن فکر کنید، حتی چیزی به عینیت ریاضی برای کسی که قبلا ضرب و تقسیم را انجام نداده است، بسیار نظری و نامشهود است و وقتی نمی توانید ببینید با چه چیزی روبرو هستید، گاهی درک و به خاطر سپردن دانش دشوار است. اینجا جایی است که انیمیشن وارد می شود. این رسانه ای است که در آن هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد و مفاهیم نامرئی شکل بگیرند.

  • درگیر کردن فراگیران

هنگامی که به مطالعه فکر می کنیم، احتمالاً بسیاری از ما به ساعت های طولانی خیره شدن به کتاب های درسی فکر می کنیم و از خود می اندیشیم که آیا راه سریعتر و سرگرم کننده تری برای یادگیری وجود دارد یا خیر. خوب، در واقع، در بیشتر موارد، یک روش یادگیری وجود دارد که سرگرم کننده تر است، و آن استفاده از ابزارهای کمک بصری مانند انیمیشن است.

ادامه مطلب
ارور open file باز نشدن فایل تری دی مکس

انیمیشن ها برای یادگیری بهینه هستند زیرا چشم ها را جلب می کنند و موضوع مورد نظر را زنده می کنند. آنها علایق یادگیرندگان را برمی انگیزند و اگر واقعاً موفق باشند، خود یادگیرنده به تحقیق بیشتر در مورد موضوع ادامه می دهد!

  • مقرون به صرفه است و می توان آن را در همه جا تماشا کرد.

برخلاف تصور عمومی، انیمیشن با کیفیت را می توان با بودجه تولید کرد. شاید بجای سبک سه بعدی، وایت برد یا انیمیشن دو بعدی را انتخاب کنید، اما این بدان معنا نیست که کیفیت آن بد خواهد بود.

و آنچه خوب است این است که پس از ساخت، می توانید از آن انیمیشن بارها و بارها استفاده کنید، بنابراین سرمایه گذاری با گذشت زمان پرداخت می شود. همیشه در دسترس شما است، و می توانید با قرار دادن آن به صورت آنلاین، آن را حتی برای زبان آموزان خود نیز انجام دهید.

نحوه تولید آموزش مبتنی بر انیمیشن,ساخت انیمیشن سه بعدی

نحوه تولید آموزش مبتنی بر انیمیشن

البته، به هیچ وجه از شما انتظار نمی رود که خودتان انیمیشن بسازید. هنگامی که استودیوی مورد نظر خود را پیدا کردید، روند به شرح زیر است:

توجیه کردن هدف,ساخت انیمیشن سه بعدی

  1. توجیه کردن هدف

این اساس شراکت شما خواهد بود. شما از همان ابتدا این شرایط را بیان کردید: هدف و مخاطب هدف خود. اینها به هر دو طرف کمک می کند تا بهترین راه برای ارائه اطلاعات را در حین ادامه جستجو کنند.

اگر به تنهایی کار می کنید، در این مرحله روی مخاطبان خود تحقیق می کنید و به طور بالقوه نوع مناسبی از انیمیشن را انتخاب می کنید. اگر با یک شریک کار می کنید، ممکن است آنها بینش صنعتی داشته باشند که می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند، بنابراین ارتباط خوب و شفاف را حفظ کنید.

ادامه مطلب
معرفی نرم افزار Revit (رویت)

نوشتن یک فیلمنامه,ساخت انیمیشن سه بعدی

  1. نوشتن یک فیلمنامه

هنگامی که سبک مورد نظر را پیدا کردید، وقت آن است که به آرامش برسید و فیلمنامه خود را بنویسید. این بستگی زیادی به نوع ویدیویی دارد که تولید می کنید. به عنوان مثال، اگر یک ویدیوی بسیار توصیفی باشد ، فیلمنامه کاملاً کوتاه و ساده خواهد بود. برای ارائه اطلاعات اضافی و لمس انسانی، مقداری صدا را اضافه کنید.

برای ویدیوهای روایی، اسکریپت‌ها ممکن است پیچیده ‌تر باشند، با شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها. همیشه هنگام نوشتن فیلمنامه مخاطب خود را در نظر داشته باشید تا محتوای مناسب را برای آنها ایجاد کنید.

داستان سازی,ساخت انیمیشن سه بعدی

  1. داستان سازی

اینجا جایی است که اسکریپت را به انیماتور تحویل می دهید مگر اینکه انیماتور شما باشید. انیماتورها بینش خاصی در مورد چگونگی پیشرفت ویدیو، نحوه پس‌زمینه و جلوه‌های بصری می‌توانند داشته باشند. از آنجایی که این اسکلت ویدیوی شماست، باید بتوانید بررسی کنید که نتیجه نهایی شما چقدر خوب جریان دارد. باز هم، همچنین بررسی کنید که هر چیزی که برنامه ریزی کرده اید با توانایی ها و انتظارات مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشد.

تصویرسازی عناصر,ساخت انیمیشن سه بعدی

  1. تصویرسازی عناصر

اکنون وارد بخش سرگرم کننده این فرآیند می شویم، جایی که تخیل شما شروع به زنده شدن می کند. از طراحی کاراکتر گرفته تا تنظیمات و پس‌زمینه، ابتدا به مدل‌های ثابت برای ساخت یک ویدیو، نیاز است.

اگر با یک استودیو کار می کنید، مطمئن شوید که آنها طرح ها را از طریق شما اجرا می کنند تا محصولاتشان با تصاویری که در ذهن دارید مطابقت داشته باشد. اگر به تنهایی کار می‌ کنید و مراقب این موضوع هستید، نگران نباشید، وکتورها و طرح‌های موجود به ‌صورت آنلاین برای شما در دسترس هستند.

متحرک سازی,ساخت انیمیشن سه بعدی

  1. متحرک سازی

این مرحله نهایی زمانی است که ستارگان در یک راستا قرار می گیرند و همه چیز به هم می رسد. از ایده پردازی گرفته تا داستان نویسی و طراحی، بالاخره زمان برداشت ثمره کارتان فرا رسیده است! برای کنار هم قرار دادن عناصر، به یاد داشته باشید که به استوری ‌بورد تایید شده خود پایبند باشید و اگر خودتان آن را انجام می‌دهید، از ابزار خوبی برای ساختن ویدیوتان استفاده کنید.

ادامه مطلب
خطای بسته شدن تری دی مکس

سبک کاری

انیمیشن ها متنوع هستند و می توانند برای اهداف بسیار زیادی استفاده شوند. در اینجا لیست کوتاهی از محبوب ترین انواع انیمیشن ها آمده است:

  • انیمیشن کارتونی دو بعدی
  • انیمیشن سه بعدی
  • انیمیشن اینفوگرافیک

3 نکته مهم

  1. از رنگ های زنده استفاده کنید.

طیف گسترده ای از رنگ ها نیز حال و هوای شادی را ایجاد می کند و درس ها را سرگرم کننده تر و سرزنده تر می کند و مفاهیم انیمیشن را به خوبی منتقل می کند.

  1. از طرح های سرگرم کننده شخصیت استفاده کنید.

شکل ها به تنهایی می توانند احساسات زیادی را منتقل کنند و احساسات را القا کنند. کلمه کلیدی در اینجا سرگرم کننده است. هرچه دوره شما سرگرم کننده تر باشد، افراد مشتاق تر خواهند بود.

  1. خلاق باشید.

استفاده از انیمیشن برای مقاصد آموزشی برای سرگرمی بیشتر یادگیری در عین آموزنده بودن مفید است. انیمیشن ها هر چقدر هم که موضوع پیچیده و آکادمیک باشد باید سرگرم کننده باشد.

به طور خلاصه، انتخاب انیمیشن ممکن است در ابتدا چالش برانگیز به نظر برسد، اما زمانی که مخاطب خود را درک کنید، لذت بخش خواهد بود. تا زمانی که بدانید چه کسی را هدف قرار می دهید و چه چیزی را آموزش می دهید، خوب خواهید بود.

آموزش ها و تمامی سبک های کاری و نمونه کارها را می توانید در سایت سی جی تری دی اس مشاهده کنید. برای ساخت انیمیشن شما باید خلاق باشد و در عین حال آموزش های لازم را ببینید.


مرجع تخصصی سه بعدی cg3dsاین مطلب و آموزش توسط گروه cg3ds جمع آوری شده است.

داده رایا

36 مطلب منتشر شده

تیم داده رایا بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که قصد حضور در فضای آنلاین در بالاترین سطح را دارند.

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...